| 12 02 2014 
 
 Via Gazet van Antwerpen Het bekende toneelgezelschap Theater aan de Stroom  (TAS) op Linkeroever wil op 6 maart een opmerkelijk  experiment houden om aan extra inkomsten te raken. Tijdens de voorstelling  van het stuk 'Vrouw Eet Man' wil het TAS live versies van  reclamespots op de bühne brengen. Het gezelschap doet daarom een oproep aan  geïnteresseerde adverteerders om met hen rond de tafel te gaan zitten. Het TAS verloor vorig jaar 30 procent van haar overheidssubsidies en  moet dus naar eigen zeggen noodgedwongen op zoek naar andere vormen  van inkomsten. "Maar we blijven niet bij de pakken zitten", zegt  algemeen directeur Steven De Lelie. "We zijn een theatergezelschap, ons  publiek verwacht dat we origineel en creatief te werk gaan. En dat is  exact wat we gaan doen." Het plan is om alvast tijdens de voorstelling van 6 maart  theaterversies te brengen van enkele van televisie bekende reclamespots.  "Natuurlijk is het bereik in de theaterzalen niet even groot als op radio of  tv, maar door een positief verhaal te brengen in de pers, een  verhaal van originaliteit en creativiteit, bereiken we ook een zeer grote  groep mensen", denkt De Lelie. "Adverteerders profiteren hiervan  mee. Daarnaast willen we ook de nodige ruchtbaarheid geven aan de  problematiek rond de subsidies." |